مشروح اخبار


» تیر آقای نماینده برای فرهنگ استان  آیا لابی تاجگردون پیرسبزی را رستگار می کند ؟؟!!!




راک نیوز- محمد شهامت : بعد از عدم توفیق، سیدضیا رضاتوفیق در تصدی ریاست اداره فرهنگ ارشاد استان در روزهای اخیر اخباری مبنی بر معرفی افرادی مانند دکتر کاظمی جو ریاست فعلی اداره فرهنگ وارشاد کهگلویه دکتر مرادی معاونت سابق فرهنگی دانشجویی دانشگاه یاسوج و همچنین پیرسبزی از کارکنان اداره فرهنگ ارشاد استان برای ارائه روزومه معرفی شده اند. اما تحرکات پیرسبزی که گزینه تاجگردون می باشد نشان از رایزنی و لابی گری آقای نماینده برای وی می باشد و عکس های اخیر از جلسه رونمایی از کتاب آقای نماینده و حضور پیرسبزی در این جلسه از این واقعیت پرده برداشت اما فارغ از داستان مدیریت اداره ارشاد 

یکی از مسائل و مشکلاتی که در فرآیند تغییر و تحول مدیران استانی به خصوص در استان ک.ب  تبدیل به «معضل» شده است، دخالت و سفارش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در عزل و نصب مدیران استانی است. انتصابات و برکناری‌های مدیران با نهاد‌های ذیربط در دولت است. 
واقعیت این است که وظایف حوزه بومی نمایندگی یک نماینده به صورت قوانینی نانوشته و فاقد چارجوب مشخص و خارج از محدوده تعیین شده در قانون است. از این رو، هر نماینده به تشخیص خود در ایفای نقش در حوزه انتخابی اش، اقدام می کند. نماینده مجلس اختیار اجرایی ندارد و در حوزه انتخابیه نیز وظیفه اش نظارتی است مثل نظارت بر نحوه اجرای قانون و مصوبات و بودجه در حوزه انتخابیه که می تواند ضعف مسئولین بومی را به مقامات عالی گزارش دهد و  در کنار آن پیگیر خواسته های  مردم و منطقه باشد. اما در استان ما این رویه از ابتدا اشتباه بنیان نهاد شده است و نمایندگان در اختیاراتی فراقانونی سعی در نشاندن نزدیکان خود بر مناصب مدیریتی دارند ، حال اداره فرهنگ و ارشاد استان که بعد از استعفای رضا دهبانی پور دچار بلاتکلیفی ست درگیر بازی های سیاسی نماینده گان شده است و مساله زمانی بغرنج تر میشود که فردی که توسط اقای تاجگردون مطرح و حمایت میشوند و در حد اندازه مهم ترین نهاد فرهنگی در استان نیستند.
اشاره : مطلب فوق از سری یادداشت های ارسالی مخاطبین می باشد و انتشار آن به معنی تایید یا تکذیب آن نمی باشد و در جهت حمایت از گردش آزاد اطلاعات می باشد. 



تاریخ انتشار : 29 مرداد 1398, 19:11



» اخبار مرتبط:

  • 12بهمن آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی دریاسوج+جزئیات
  • جایگزین مدیرکل مستعفی در کهگیلویه و بویر احمد مشخص شد
  • دورکندتدبیر درکهگیلویه/بعد از هشت ماه رئیس جدید فرهنگ و ارشاد کهگیلویه معرفی شد
  • مدیرکلی که نیامده استعفا داد/ انتصاب مدیرکل جدید ارشاد کهگیلویه وبویراحمد تکذیب شد
  • مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟